top of page

Client Case - Sales Performance tool

Verbetering van klanttevredenheid en de daaraan gekoppelde omzet

Project samenvatting

Uitdaging

In het streven naar voortdurende verbetering van klanttevredenheid en de daaraan gekoppelde omzetgroei, implementeert Customore Consulting de Sales Performance tool bij haar klanten. Het doel is om inzicht te krijgen via de 6  bepalende deelaspecten van de NPS en de NPS-score van klanten. Meten is tenslotte weten. Het  kennen van deze scores levert gerichte verbeteringen op. Het vergroot het engagement en verbetert de kwaliteit van je sales mensen.

 

Oplossing

In samenwerking met Customore Consulting werd de Sales Performance tool, in vorm van een dashboard, ontwikkeld en begin 2023 geïntroduceerd. Het dashboard verzamelt en analyseert de scores van 6 essentiële drivers van de NPS. Deze drivers hebben een grote impact op de NPS-score. Vervolgens hebben de prestaties op die deelaspecten een enorme invloed op de omzet.

Het dashboard geeft gebruikers zicht op de scores op klant- en respondent niveau. Het geeft meteen inzicht in de ontwikkeling van de drivers van klanttevredenheid. Door die gegevens halfjaarlijks op te halen, kunnen de gebruikers snel de delta’s zien en acteren richting hun klanten.

Uitkomst

Sinds de introductie van de Sales Performance tool hebben gebruikers significante voordelen ervaren. Ze kunnen nu snel reageren op feedback van hun klanten door direct in gesprek te gaan om gerichte verbeteringen door te voeren. Door de transparantie die het dashboard biedt, voelen klanten zich serieus genomen en zijn ze meer geneigd om feedback te geven.

Recentelijk is de bedrijfsambitie toegevoegd aan het dashboard, waardoor gebruikers in één oogopslag kunnen zien hoe hun prestaties zich verhouden tot de gestelde ambitie. Bijvoorbeeld: Bij die klanten willen we een NPS-score 9 halen. Deze aanpak heeft niet alleen geleid tot betere cijfers en een hogere NPS, maar heeft ook bijgedragen aan een cultuur van voortdurende verbetering bij de klanten van Customore Consulting.

Bepalende deelaspecten
Ambities op NPS per afdeling

Project details
Klant >> Customore

Industrie >> Food productie

Technologie >> SaaS, dimensioneel modelleren, dashboarding

Conclusie

De Sales Performance tool heeft zich bewezen als een waardevol instrument voor het verbeteren van klanttevredenheid en bedrijfsprestaties bij diverse grote namen in de voedselproducerende industrie. Door regelmatig feedback te verzamelen en transparantie te bieden over prestaties, kunnen de klanten van Customore blijven streven naar het leveren van uitmuntende service en het overtreffen van de verwachtingen van hun klanten.

Data Wizards Solutions.jpg

Contact

Wil jij ook met onze Data Wizards onderzoeken waar optimalisatie mogelijkheden liggen aan de hand van data?

Neem contact op met Bas Fransen

+31646165358bas@datawizards.nl

bottom of page